Afbeelding

Bleiswijkers voeren actie bij Provinciehuis tegen windmolens

Algemeen 1.239 keer gelezen

Bleiswijk - Vanochtend hebben vertegenwoordigers van twee belangenorganisaties - een groep inwoners uit Bleiswijk op initiatief van Theo van Ravesteyn en de molenaarsvereniging vertegenwoordigd door Johan Ottevanger uit Zevenhuizen - actie gevoerd tegen windmolens bij het Provinciehuis in Den Haag.

Bij de aanvang van de raadscommissie in de Statenzaal zijn de petities overhandigd aan de voorzitter en gaven de vertegenwoordigers een kleine toelichting. Ondanks de korte voorbereidingstijd en de vakantietijd zijn er collectief een kleine 3.600 handtekeningen verzameld van bewoners, natuurvrienden en recreanten. Zij vinden allemaal dat de plaatsing van tweehonderd meter hoge windturbines nabij het recreatie- en natuurgebied de Rotte absoluut een verkeerde keuze is. Bovendien bedreigen industriële windturbines het cultuurhistorische erfgoed de Molenviergang in Zevenhuizen. De belangenorganisaties hopen er het beste van en zullen de ontwikkelingen nauwlettend volgen.

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Uit de krant