
Drukbezochte bijeenkomst toekomst Bleiswijkse Zoom
Algemeen 759 keer gelezenBleiswijk - Dinsdag 26 november heeft Staatsbosbeheer in opdracht van recreatieschap Rottemeren een inloopbijeenkomst georganiseerd over de toekomst van het middengedeelte van de Bleiswijkse Zoom. Er bestond veel belangstelling voor de bijeenkomst.
Het doel van deze bijeenkomst was het verzamelen van ideeën en wensen van bewoners en andere recreanten over de toekomstige inrichting van het middengedeelte van de Bleiswijkse Zoom . Meer dan honderd bewoners en ander recreanten waren aanwezig om hun verlangens en gedachten ten aanzien van het gebied kenbaar te maken. Uit de reacties van de aanwezigen viel op te maken dat de Bleiswijkse Zoom in zijn huidige vorm bijzonder gewaardeerd wordt: het groen, de rust en de bereikbaarheid werden veelal genoemd als pluspunten. Het gebied stimuleert het om naar buiten te gaan. Veel mensen geven aan dat ze het graag houden zoals het is. Soms wordt er overlast ervaren door racende auto’s en motoren op de Kooilaan, hangjeugd, harde muziek, zwerfafval en drukte op de dagcamping. Het stoppen van ‘t Ezelsbruggetje vinden velen jammer. Aan de hand van de resultaten van de inloopbijeenkomst en een enquête die door 490 mensen is ingevuld, zal Staatsbosbeheer een aantal scenario’s uitwerken. De scenario’s worden voorgelegd aan het bestuur van het recreatieschap.















