Arjan Breukhoven, Marco Bakker en Donij van Doorn in actie. (Foto: John Hofman)
Arjan Breukhoven, Marco Bakker en Donij van Doorn in actie. (Foto: John Hofman)

Onvergetelijk zomeravondconcert in Dorpskerk

Algemeen 119 keer gelezen

Berkel en Rodenrijs - Na een zeer warme zomerse dag zoals vrijdag 19 juni, moet je maar afwachten hoeveel bezoekers een Zomeravondconcert zal trekken. Organisator organist/pianist Arjan Breukhoven kon gelukkig met een gerust hart plaats nemen achter de piano, want de kerkzaal was nagenoeg bezet. 

Dat kon ook niet anders, want hij had als gastsolisten Marco Bakker en sopraan Donij van Doorn uitgenodigd, toppers van allure! In de kerk had men de temperatuur op een aanvaardbare manier redelijk koel weten te houden, dus werd het een avond van echt genieten. Ook nu weer een gevarieerd programma met bekende en minder bekende nummers, uitstekend gezongen door de twee solisten. Sopraan Donij van Doorn met haar warme stem, die uitstekend paste, zo bleek al snel, bij de stem van good old Marco Bakker, inmiddels de tachtig ruim gepasseerd: krachtig en nog steeds weinig ingeboet in de loop van zijn carrière. Zingen houdt hem waarschijnlijk ‘jong’, want we kunnen alleen maar waardering opbrengen voor wat hij nog presteert. Onvermoeibaar trekt hij volle zalen tijdens zijn optredens en in Donij heeft hij een geweldige zangpartner gevonden. De gezongen nummers logen er niet om: Somewhere uit Westside Story en nummers uit The Phantom of the Opera of het zo bekende Summertime en I got plenty or nothing uit Porgy & Bess. Arjan begeleidde hen op piano, maar nam ook enkele solistische nummers voor zijn rekening. De ouverture The Phantom of the Opera speelde hij weergaloos op het mooie kerkorgel, waarbij hij de linkerhand als een sneltrein op de toetsen liet komen als ‘begeleiding’ van de rechterhand die de melodie speelde. Ook Donij en Marco waren daarvan onder de indruk! Een heel mooi Zomeravondconcert, dat net op tijd was afgelopen, want een onweersbui meldde zich al vrij snel, zodat de meeste bezoekers net voor die bui thuiskwamen.

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Uit de krant