
Mooie en warme Avondvierdaagse in Berkel en Bergschenhoek
Algemeen 118 keer gelezenBergschenhoek - De laatste avond van de Avond4daagse leek meteen de warmste van het jaar te zijn. Het weer heeft de organisatie deze editie dan ook flink bezig gehouden.
“Er kwam steeds een ander weerbericht”, vertelt voorzitter Marc Bloemhard vlak na de start. “De grote onweersbui is vooralsnog uitgebleven, dus we hopen dat dat zo blijft. Er is een extra waterpunt bij De Zijde en bij de stormbaan van Outdoor Valley staat een sproeier zodat de kinderen na afloop even kunnen afkoelen. Het is best bijzonder dat onze dorpen zo’n groot wandelevenement hebben. Er zijn zo’n 5000 deelnemers en het behoort tot de top 5 van grootste Avond4daagsen van Nederland. We proberen ieder jaar weer iets te verbeteren en dit jaar worden op twee avonden de 2,5 en 5 kilometer eerder gesplitst. Zo hopen we grote opstoppingen te voorkomen en het lopen nog leuker te maken.” Mevrouw Bloom uit Berkel en Rodenrijs loopt dit jaar voor de 25e keer mee. Zij wordt extra in het zonnetje gezet en krijgt een mooie bos bloemen overhandigd. “Vroeger liep ik samen met mijn kinderen en toen ben ik blijven hangen. Vroeger was de start ergens anders, maar deze locatie is beter qua voorzieningen. Ik vind het hier altijd goed georganiseerd. Volgend jaar hoop ik weer mee te doen!”, zegt zij.


















