vrijdag 10 juli 2020 | week 28
Home » Advertorial » Peter Veldkamp koos bewust voor het makelaarsvak

Peter Veldkamp koos bewust voor het makelaarsvak

Peter Veldkamp koos bewust voor het makelaarsvak

Berkel en Rodenrijs – Tien jaar geleden besloot Peter Veldkamp de stap te zetten op de weg van de makelaardij. De geboren en getogen Berkelaar begon als makelaar en heeft daar geen moment spijt van gekregen; niet in de crisistijd en ook niet in de tijd dat de agenda bijna dubbel gevuld zou kunnen worden.

Trees Borkus-Henskens

Over zijn weloverwogen keuze vertelt Peter achter een bak koffie in zijn sfeervolle kantoor aan de Laan van Romen: “Na dertig jaar bij Douwe Egberts gewerkt te hebben kregen we als medewerkers het bericht dat de zaak verkocht ging worden en we een andere toekomst zouden moeten gaan uitstippelen. Dit betekende voor mij dé kans om mijn wens te realiseren en als makelaar aan de slag te gaan.”
Na een eerste kennismaking op de markt – eind 2006 en heel 2007 – kondigde de crisis zich in alle hevigheid aan. “Met name in de huizenmarkt werd het roeien tegen de stroom in, maar gelukkig zijn we die periode goed doorgekomen. Zes jaar geleden besloten we ons in dit kantoor – in een deel van het voormalig postkantoor tegenover het politiebureau – te vestigen. Dochter Mieke kwam de gelederen versterken en vijf jaar geleden voegde ook Eduard van Gijzen zich bij ons team. We zijn goed op elkaar ingewerkt en zijn er trots op inmiddels ook (sinds twee jaar) de gemeente als opdrachtgever te hebben. Zonder naast onze schoenen te gaan lopen mogen we stellen dat het ons goed gaat. Onze slogan is al tien jaar ‘vertrouwd, betrokken, actief en huiselijk en daarmee willen we ons graag onderscheiden in de markt.”
Peter Veldkamp Makelaardij richt zich met name op de drie kernen van Lansingerland: Berkel en Rodenrijs, Bergschenhoek en Bleiswijk. “Op dit moment ervaren we een groot tekort aan starterswoningen en aan appartementen voor met name senioren. Wat ons (en de klanten) betreft zou er best iets sneller voor deze beide categorieën gebouwd mogen worden, want daar is een grote vraag naar.”

Tulbandje

Een huis verkopen is en blijft in de meeste gevallen nog steeds een feestje.
“Bij elk intakegesprek geeft onze styliste Vivien Oosterwijk advies, waarna ze de te verkopen woning verkoopklaar maakt en er vervolgens uitgebreide presentaties van worden gemaakt. Dat is standaard voor elke woning. Daarmee begint altijd een spannende periode voor de verkopers en daarom is het bij ons een goede gewoonte dat de klant bij het eerste bezoek een tulbandje ontvangt, gebakken door echtgenote Mary Veldkamp. Die tulbandjes staan ook op tafel of worden rondgedeeld als we acties in Lansingerland sponsoren. We hebben een enorm netwerk en voelen ons maatschappelijk betrokken in de gemeente waar we geboren en getogen zijn. Inmiddels kunnen we terugkijken op tien mooie jaren met veel mensen met goede ervaringen die onze klanten zijn.”

Feestjaar

Heel 2017 wordt feestjaar. In januari, februari en maart ontving elke klant 10% korting, in april en mei ontvangt Vrienden van Berkel (het Berkelse Roparunteam) 100 euro voor elke verkoopopdracht en voor de maanden die volgen blijft de actie nog even geheim. “We gaan de volgende tien jaar vol vertrouwen in; als een familiebedrijf met een drive.”