zondag 18 augustus 2019 | week 33
Home » Lezersschrijven » Definitief exit bushalte Bonfut?

Definitief exit bushalte Bonfut?

Hierbij reageer ik op het artikel “Definitief exit bushalte Bonfut?” in de Heraut van woensdag 31 juli.
Beste OV deskundigen van de gemeente Lansingerland, gemeente Rotterdam en MRDH. Zie hieronder een willekeurig tijdstip met de dienstregeling van buslijn 173.

Rodenrijs Metro 16.36, BONFUT (EXIT?) 16.37, Koegelwieckplantsoen 16.38, Boterdorpseweg 16.39, Berkelseweg 16.40, Sporthal de Ackers 16.42, Rembrandtlaan16.43, Rubenslaan 16.45, De Kulck 16.46, Hoekeindsebrug 16.48,
Hoekeindseweg 16.52, Lijsterlaan 16.53, Nachtegaallaan 16.54, Eendendreef 16.55, Gruttostraat 16.57, Edisonlaan 16.58, Alfred Nobelstraat 16.59,Trompstraat 17.01, Windmolen…, Korenmolenweg 17.02, Groenteveiling 17.04,
Zoetermeerselaan 17.08, Station Lansingerland-Zoetermeer 17.11, Werner von Siemensstraat 17.12, Oostweg 17.13, Fokkerstraat 17.14, Rokkeveenseweg 17.15, Van Galenstraat 17.16, Meidoornlaan 17.16, Osylaan 17.17,
Van Wijngaardenstraat 17.18, Bordeauxstraat 17.19, Oostwaarts 17.20, Zwaardslootseweg 17.22, Centrum West Uitstaphalte 17.24.
Er wordt al jaren gevraagd om de bushalte aan de Bonfut wederom in gebruik te nemen. Telkens is het antwoord: We bieden hoogwaardig en snel vervoer, bewust grotere afstanden dan regulier, etc. en daarin past een extra halte aan de Bonfut niet. Tussen de meeste haltes zit een tijd van 1 minuut. Het wederom in gebruik nemen van een halte tussen de haltes Rodenrijs Metro en Koegelwieckplantsoen, waar een duur van 2 minuten tussen zit, zou niet in het plaatje passen terwijl tussen de haltes Van Galenstraat en Meidoornlaan zelfs nog geen minuut zit. De halte Bonfut is net na een scherpe bocht gelegen waar de bus sowieso al sterk moet afremmen. We hebben al diverse malen gezien dat niet tijdig afremmen tot gevolg heeft dat de bus naast de weg en zelfs half in de sloot belandt. Een extra stop aan de Bonfut kost dus niet of nauwelijks extra tijd. Daarnaast is al eerder door voorstanders van de halte Bonfut terecht aangevoerd dat hoogwaardig vervoer ook moet inhouden dat het voor iedereen goed bereikbaar moet zijn. Beste deskundigen van de gemeente Lansingerland en Rotterdam en MRDH, neem eens een kijkje bij de halte Koegelwieckplantsoen en vraag u dan eens af of deze halte geschikt is voor iemand met een rollator of een kinderwagen, of iemand die zich op afgelegen plekken niet veilig voelt. Tot slot gaat er de komende jaren nieuwbouw plaatsvinden in de buurt van de Bonfut waardoor de behoefte aan een bushalte op korte afstand zeker zal toenemen.
Beste, niet zo heel goede OV deskundigen van de gemeente Lansingerland, gemeente Rotterdam en MRDH, neem het nogmaals in overweging en als u blijft bij een exit van bushalte Bonfut, kom dan met een betere geloofwaardige onderbouwing.

Peter Hoppen

Check Also

Bomenkap en Staatsbosbeheer?

In een artikel over de bomenkap (essentaksterfte) in de Heraut meldt Staatsbosbeheer dat ze ineens …

Geef een reactie