zondag 21 oktober 2018 | week 42
Home » Advertorial » Eigen medicatie beheren met de Service Apotheek-app

Eigen medicatie beheren met de Service Apotheek-app

Eigen medicatie beheren met de Service Apotheek-app

Om altijd en overal zelf uw medicatie te kunnen beheren presenteert de Service Apotheek sinds kort de Service Apotheek-app. Grote voordelen daarvan zijn, dat u toegang heeft tot uw actuele medicatiedossier, maar er kunnen ook eenvoudig (via de huisarts) herhaalrecepten mee worden aangevraagd. Tevens kunnen direct veranderingen en bijwerkingen worden doorgegeven en kan een inname alarm voor de medicijnen worden ingesteld.

Handig dus om de app te downloaden in de App Store of Google Play Store. U kunt de app zowel met als zonder account gaan gebruiken. We leggen de verschillende mogelijkheden even uit. De eenvoudigste manier is om in te loggen als u al een account hebt en de medicijnkluis gebruikt. Een tweede mogelijkheid is om een nieuw account aan te maken op de website van de apotheek. De derde manier is de app te gebruiken zonder account, maar dan zijn de mogelijkheden beperkt; dan is er geen koppeling met het eigen medicatiedossier en kunnen alleen herhaalrecepten worden aangevraagd.
Op de app staan duidelijke instructiefilmpjes, dus kijk er eerst eens rustig naar.

Vertrouwelijk

Uw medische gegevens zijn vertrouwelijk en daarom is de app beveiligd volgens de hoogste eisen en privacyvoorwaarden. Kies een pincode die makkelijk te onthouden is, sla hem ergens anders op en houd de pincode geheim.
De telefoon app is vanaf 1 januari bij alledrie de Berkelse vestigingen van de Service Apotheek ingevoerd: Adelheid, Meerpolder en Klapwijk. Meer informatie hierover is te vinden op de site van de Service Apotheek.

Zorgprogramma

De Berkelse Service Apotheek is inmiddels ook gestart met een speciaal zorgprogramma voor mensen met astma of COPD. Patiënten kunnen aan dit programma deelnemen. Via de apotheek kan de belangstellende zich aanmelden, waarna men kan inloggen en filmpjes bekijken met informatie. Zo ontvangt degene die zich heeft aangemeld ook de nieuwsbrief, naast tips en informatie. De apotheek en de patiënt houden contact via een vragenlijst, waardoor er extra aandacht kan komen voor gerichte vragen en/of problemen en men meer gericht verder kan.
“Dergelijke programma’s kunnen worden uitgebreid naar andere chronische aandoeningen als bijvoorbeeld diabetes,” aldus Imke Buitenhuis-Bes, binnen het team aangesteld als farmaceutisch manager met daarbij tevens de zorg voor de projecten. “Dit project is net nieuw, maar er kunnen andere worden gemaakt als daar behoefte aan blijkt.”

Check Also

Trezoor laat mensen weer stralen

Berkel en Rodenrijs - ‘Hoelang moet je nog?’ is een vraag die regelmatig wordt gesteld en die niet prettig stemt. Een groeiende groep mensen vraagt zich regelmatig af hoe ze met plezier kunnen blijven werken tot hun pensioen. Van baan veranderen? Een andere uitdaging zoeken bij hetzelfde bedrijf of de overstap maken naar een andere werkomgeving?

Geef een reactie