zondag 23 juli 2017 | week 29
Home » Advertorial » Winkeliersvereniging Bleiswijk zet er de schouders onder

Winkeliersvereniging Bleiswijk zet er de schouders onder

Winkeliersvereniging Bleiswijk zet er de schouders onder

Bleiswijk – Het Bleiswijkse winkelcentrum wordt omschreven als een gemakscentrum. Dit houdt in dat mensen naar de winkels komen, omdat ze dan Bleiswijk niet uit hoeven en de hoge service waarderen die de ondernemers aan de klanten bieden.

De winkeliersvereniging Bleiswijk heeft als doelstelling voor hun winkelgebied een gezond winkelklimaat te creëren, waar zowel de ondernemer als de consument profijt van heeft. De vereniging wil een gezond ondernemersklimaat bevorderen; als serieuze gesprekspartner lokale problematiek oplossen, betrokkenheid creëren en samenwerking stimuleren.

Activiteiten

De vereniging heeft zich de afgelopen jaren ingezet voor diverse belangrijke onderwerpen en projecten: met communicatie over ‘Bleiswijk op de kaart’, de bereikbaarheid van het centrum, de aankleding van de Dorpsstraat, veilig ondernemen en de detailhandel centraal in het centrum. De leden geven het bestuur input, waardoor het namens de leden een standpunt bij bepaalde onderwerpen en discussies kan innemen. Het bestuur heeft regelmatig structureel overleg met de gemeente. In deze vergaderingen worden ontwikkelingen binnen het dorp doorgesproken en wensen neergelegd. De ondernemers proberen met de gemeente mee te denken en zo nodig te adviseren omtrent ontwerpbestemmings- en structuurplannen. Tevens proberen zij een politiek draagvlak te creëren door actieve benadering van de politieke partijen. Hierdoor worden zaken die zij graag anders willen, overgenomen door de partijen waardoor deze meer aandacht krijgen, serieuzer worden bekeken en wellicht eerder gerealiseerd. Ook is er regelmatig overleg met de overige winkeliersverenigingen in Lansingerland.

Communicatie

Verschillende communicatiemiddelen worden gebruikt om de leden op de hoogte te houden over ontwikkelingen en besluitvorming. Onder andere via WhatsApp groep en e-mail, de tweejaarlijkse algemene ledenvergadering met een gastspreker, de eigen website op internet en facebook. Als een lid informatie heeft die ook van belang is voor de collega’s dan worden zij op de hoogte gesteld via e-mail; bijvoorbeeld bij circulatie van vals geld of een verhoogd aantal winkeldiefstallen. Acties die de vereniging organiseert worden gecommuniceerd middels de krant, A4-flyers om aan te plakken en posters door het dorp.
De winkeliers organiseren diverse acties, waaronder Paasevent, Bleiswijk Proeft, Braderie, Sinterklaasintocht, Kerstmarkt en leuke acties tussendoor. De activiteitencommissie heeft besloten om een deel van de acties uit te besteden aan een professioneel bureau. Hiermee wil zij de professionaliteit van de acties verder vergroten.
Voor het Bleiswijkse winkelcentrum blijft het belangrijk een eensgezinde en positieve uitstraling te houden en het dorp met z’n allen gezellig te maken en houden voor het winkelende publiek; met een krachtige uitstraling.

Check Also

Rob en Paul zetten de schouders onder De Ruiter Tomato Experience

Bleiswijk - Het assortiment van De Ruiter in de belichte teelt is ongekend groot en sluit naadloos aan op de toename van belichte kassen. In ruim 30% van alle kassen in de Benelux branden inmiddels lampen en dat neemt alleen maar toe. Daarom bouwt De Ruiter een nieuw Tomato Experience: een gloednieuwe kas van 8000 vierkante meter, waarvan 3200 vierkante meter belicht wordt. Een demokas waarbij telersexpertise en wetenschap samenkomen.